Αναζήτηση
Χάρτης
Επιλογή χρώματος
Προσβασιμότητα
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΑΝΔΡΟΣ

Martine Franck, Κοιτάζοντας τους άλλους

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή παρουσιάζει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο, την έκθεση με τίτλο "Martine Franck, Κοιτάζοντας τους άλλους", από τις 3 Ιουλίου έως τις 27 Οκτωβρίου 2024.


© Martine Franck / Magnum Photos. Martine Franck, Tulku Khentrul Lodro Rabsel, 12 ans, avec son tuteur Lhagyel, monastère Shechen, Bodnath, Népal



Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 150 φωτογραφίες της, καθώς και σημαντικό αρχειακό υλικό, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να παρακολουθήσουν όλη την εξέλιξη της καλλιτεχνικής της πορείας από τα πρώτα της βήματα το 1963 έως τον θάνατό της το 2012.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα της Martine Franck ήταν η περιέργεια για τους άλλους, μια ειλικρινής έλξη που ένιωθε για τους ανθρώπους η οποία και αποτέλεσε τον πυρήνα του απαιτητικού φωτογραφικού της έργου. Αυτό το συναίσθημα καθόρισε επίσης τη θεματολογία του έργου της, η οποία κυμαίνεται από την ανεμελιά της παιδικής ηλικίας μέχρι πορτραίτα εργατών, φεμινιστικούς αγώνες, τη βουδιστική πνευματικότητα και την τρίτη ηλικία.

Η έκθεση αναδεικνύει την τεράστια συνεισφορά αυτής της σπουδαίας φωτογράφου. Δεν εξαντλείται στις πιο γνώριμες εικόνες της Martine Franck αλλά φωτίζει και άλλες, λιγότερο γνωστές ωστόσο εξίσου σημαντικές πτυχές του έργου της. Μέσα από έξι θεματικές ενότητες παρουσιάζονται αναλυτικά όλες οι θεματικές που την απασχόλησαν: οι ηλικίες της ζωής (παιδικά χρόνια, μύηση, γηρατειά), τα επαγγέλματα (εργατικό δυναμικό, εργάτες της θάλασσας, δημόσια πρόσωπα), τα πολιτικά θέματα (διαδηλώσεις, ναός Σαιν-Μπερνάρ, καταναλωτισμός), οι φεμινιστικοί αγώνες (εμβληματικές προσωπικότητες, στρατευμένες δουλειές, συλλογικές δράσεις), οι χώροι αναπαράστασης και κάποιες «τοπιογραφικές σκέψεις» της.

Η έκθεση προβάλλει μια καλλιτέχνιδα πολιτικοποιημένη και στρατευμένη στην εποχή της που είχε μια άμεση και στενή σχέση με τα θέματά της χωρίς να αποζητά τη δεξιοτεχνία και για την οποία ο φωτογραφικός φακός είχε τον ρόλο του μεσολαβητή ώστε να μπορεί να «κοιτάζει τους άλλους».

Επιμέλεια έκθεσης: Clément Chéroux, Διευθυντής Ιδρύματος Henri Cartier-Bresson, Παρίσι.

Υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού.

Σχετικά Events

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ